Confidenţialitate

Prima pagină, 13 ianuarie

Ministrul Justiţiei curmă cariera “savanţilor” din puşcării, titrează Adevărul. Raluca Prună vrea eliminarea motivaţiei principale a deţinuţilor de a scrie cărţi în închisoare, care a dus la formarea unui adevărat curent literar în sistemul românesc de detenţie, anume reducerea cu 30 de zile a pedepsei pentru fiecare lucrare ştiinţifică. Procurorii anticorupţie s-au sesizat din oficiu în cazul lucrărilor scrise de puşcăriaşi, căutându-i pe complici.

Gazeta sporturilor aminteşte că, de 9 luni, Universitatea Bucureşti ezită să se pronunţe în legătură cu volumul car el-a scos din închisoare pe fostul patron a Rapidului. N-ar exista specialişti care să analizeze lucrarea intitulată “Alianţe matrimonial în politica principilor din Ţara Românească şi Moldova în secolele XIV-XVI”. Cartea a fost scrisă într-o lună şi jumătate de un George Copos care nu are o experienţă în istoria medievală.

România Liberă scrie despre mari actori politici care au ajuns spectatori. Prăbuşirea cea mai spectaculoasă este a lui Victor Ponta. Fost premier şi lider al PSD, acesta este acum simplu parlamentar. Într-o situaţie similară se află şi Crin Antonescu, fostul său aliat din USL, devenit ulterior rival. }n schimb, Dan Voiculescu se află în spatele gratiilor. Gabriel Oprea, multă vreme arbitru al stabilităţii parlamentare, nu ştie dacă partidul său, UNPR, va mai intra în legislativ.

Potrivit Jurnalului Naţional, clasa politică pare să aibă probleme mari în noul an, unul extrem de important, cu două scrutine electorale, alegerile locale şi cele parlamentare. Principalele probleme ale partidelor ţin de candidaturi şi de sumele de bani pe care le au la dispoziţie, în contextul în care au adunat tot mai multe datorii, iar veniturile din cotizaţiile de partid încă se strâng cu greu.

Ziarul Financiar scrie că românii au cumpărat, anul trecut, maşini în valoarea de 3,7 miliarde de euro. Din această sumă, peste 2 miliarde şi jumătate de euro s-au cheltuit pe vehicule vechi din import, adică de zece ori mai mult decât pe achiziţia de maşini autohtone, produse de Dacia sau Ford.