Comercianții vor fi obligați ca în cazul unei reduceri, să afișeze pe lângă prețul în vigoare al produsului și pe cel mai mic din ultima lună la bunul respectiv. În cazul produselor perisabile, vânzătorii trebuie să afișeze și prețul cel mai mic din ultimele 10 zile.
Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, spune că astfel consumatorii vor fi mai bine protejați în cadrul campaniilor de marketing și vânzări:
„Practic, orice notificare de reducere a prețului va indica în mod clar prețul aplicat anterior de comerciant iar din prețul anterior se va face referire la cel mai scăzut preț practicat de comerciantul respectiv în ultimele 30 de zile dinaintea aplicării reducerii de preț. Au fost foarte multe discuții în legătură cu modul în care sunt aplicate în diverse campanii de reduceri aceste modalități de atragere a clienților.”
Nicolae Ciucă a cerut eforturi susținute împotriva evazioniștilor. Din iulie, e-factura şi radarul mărfurilor vor deveni obligatorii.
Foto: Shuterstock