Confidenţialitate

Evoluția prețurilor în marile magazine, dezbătută la „Summitul companiilor din retail”. Călin Costinaș, directorul unui lanț de supermarketuri: 2 ani de inflație mare au făcut clienții să fie mult mai atenți la prețuri | AUDIO

Cum evoluează prețurile în supermarketuri și hipermarketuri – subiect dezbătut, marți, 14 mai, și în „Summitul companiilor din retail” organizată de Ziarul Financiar. Suntem pe primul loc în Uniunea Europeană în privința scumpirilor. Totuși, pentru unele alimente, prețurile au început să mai scadă – spun reprezentanții marilor firme din retail.

Tiberiu Dănețiu, director de marketing pentru lanțul de hipermarketuri Auchan: Tot ce înseamnă ulei de măsline sau măsline este în inflație

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Avem și produse în deflație, și produse cu inflație, totuși. Tot ce înseamnă ulei de măsline, măsline, pentru că a fost o criză de producție în țările respective este în inflație. Tot ce înseamnă zahăr și produse din zahăr, dulciuri, evident a crescut TVA-ul și acciza și, deci, sunt în inflație pe preț global și e foarte bine. Dar luna aprilie 2024 versus aprilie 2023 ne-a arătat că avem 5.500 de produse cu preț mai mic în 2024 decât în 2023. Deci, un număr foarte mare. Asta înseamnă cam 10%, dar ele sunt predominant în zona de produse fresh, ultrafresh și nealimentare”, a spus Tiberiu Dănețiu, director de marketing pentru lanțul de hipermarketuri Auchan.

Sunt tot mai multe promoții în magazine – în goana după clienți, spun experții.

Prețurile pentru sucurile cu zahăr au explodat, având în vedere creșterea taxelor de la 1 ianaurie. Și prețuri ridicate au în continuare mezelurile, mai arată Călin Costinaș, director executiv adjunct în cadrul unui grup care deține lanțul de supermarketuri Profi.

Călin Costinaș, director executiv adjunct în cadrul lanțului de supermarketuri Profi: „Doi ani de inflație mare au făcut clienții să fie mult mai atenți la prețuri și să fie foarte senzitivi la promoții”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Anul acesta avem și inflație, și deflație, depinde de categorii. Avem categoriile, mai ales cele care sunt atinse de SGR (Sistemul de Garanție Returnare – n.red.) sau de taxa de zahăr pe inflație, iar freshul, ultrafreshul, cu probbail excepție care sunt pe inflație. Restul sunt în mare parte pe deflație. Doi ani de inflație mare au făcut clienții să fie mult mai atenți la prețuri și să fie foarte senzitivi la promoții și atunci parte din această deflație este dată de fapt și de o agresivitate mult mai mare în promoții”, a declarat Călin Costinaș, director executiv adjunct în cadrul lanțului de supermarketuri Profi.

Prețurile sunt în scădere pentru alimente proaspete… și în cazul alimentelor de bază, pentru care profitul este plafonat.

Daniel Gross, directorul executiv al lanțului de hipermarketuri Penny: „După mai mulți ani în care am avut inflație, și inflația a fost greu de gestionat, acum avem deflație”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Cred că o să fie inflația într-o zonă normală. Banca Națională spune undeva de 6%, pentru că noi vindem undeva la peste 80% mâncare. Pentru noi, provocarea o să fie mai mare, pentru că după mai mulți ani în care am avut inflație, și inflația a fost greu de gestionat, acum avem deflație. Cel puțin noi, în prima parte a anului avem în sortimentul nostru deflație, mai ales pe categoriile de proaspete și alimente de bază”, a precizat directorul executiv al lanțului de hipermarketuri Penny.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Rata anuală a inflației a scăzut în luna aprilie la 5,9%. Scumpiri la margarină și cartofi. Scăderi de preț la gaze și energie electrică | AUDIO