Confidenţialitate

Premiul Nobel pentru Fizică 2024, câștigat de 2 cercetători pentru descoperirile care permit învățarea automată cu ajutorul rețelelor neuronale artificiale | FOTO

Premiul Nobel pentru Fizică 2024 a fost câștigat de doi cercetători: un canadian de origine britanică și un american. John J. Hopfield și Geoffrey E. Hinton au făcut descoperiri fundamentale legate de învățarea automată cu ajutorul rețelelor neuronale artificiale. Aceste rețele au stat la baza dezvoltării inteligenței artificiale.

John Hopfield de la Universitatea Princeton și Geoffrey Hinton de la Universitatea din Toronto au fost premiați pentru munca lor de pionierat în domeniul rețelelor neuronale artificiale – o contribuție generoasă la evoluția inteligenței artificiale moderne.

Câștigătorii au primit un premiu în valoare de 11 milioane de coroane suedeze, adică aproximativ 810.000 de lire sterline.

Sursa foto: X / The Nobel Prize