Tranzacţia prin care grupul francez Carrefour a preluat supermarketurile operate în România sub marca Billa de către grupul german Rewe va fi analizată de către Consiliul Concurenţei, care a fost considerat, de către Comisia Europeană, ca fiind cea mai potrivită autoritate pentru a analiza dacă nu este afectată competiţia în acest caz.
În decembrie 2015, Carrefour, cel mai mare lanţ de retail din Europa, a anunţat că a încheiat o tranzacţie cu Rewe prin care preia 86 de magazine Billa din România.
“Deşi tranzacţia a fost notificată iniţial Comisiei Europene, Consiliul Concurenţei din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată a pieţelor pe care Carrefour îşi consolidează poziţia în urma preluării magazinelor Billa”, a precizat Consiliul Concurenţei, într-un comunicat.
Autoritatea de concurenţă din România va evalua dacă achiziţia, prin care Carrefour îşi extinde cota de piaţă din România,nu distorsonează competiţia pe piaţa de retail, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Pe perioada analizei, părţile interesate pot prezenta observaţii sau puncte de vedere în legătură cu operaţiunea supusă verificărilor Consiliului Concurenţei.
În România, Carrefour are o reţea de circa 180 de magazine, dintre care 29 hypermarketuri, potrivit datelor de pe pagina de internet a companiei. Grupul francez era, înainte de preluarea magazinelor Billa, al doilea mare grup de retail pe piaţa românească, cu o cotă de piaţă de aproape 10%, după Kaufland, care controla aproximativ 13% din piaţă, potrivit ultimelor date disponibile.
După preluarea magazinelor Billa, care deţine în jur de 2% din piaţa românească de retail, Carrefour se va apropia de liderul pieţei, dacă tranzacţia este aprobată de către autoritatea de concurenţă.