„The Founder” prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.
Uimit şi impresionat de rapiditatea cu care se prepară mâncarea la standul de burgeri pe care îl au fraţii McDonald, dar şi de mulţimea de clienţi pe care o atrăgea, Ray Kroc a întrezărit imediat un potenţial foarte mare de francizare.
Calculându-şi bine paşii, el găseşte treptat o modalitate de a obţine compania de la fraţii McDonald, pentru a-şi împlini visul de a construi un brand puternic, cu nenumărate locaţii deschise în toată America.
În primă fază, fraţii McDonald îl angajează pe Ray Kroc ca agent de francizare. După ce a văzut design-ul unic al Arcadelor Aurii – devenite simbolul absolut a brandului –, Kroc a insistat ca fiecare locaţie a restaurantelor să păstreze acest element special, ca o aură strălucitoare, care atrăgea atenţia trecătorilor.
Arcadele aurii arătau ca un far Pop Art şi au devenit foarte repede un simbol omniprezent, uşor de recunoscut de către oameni, la fel ca sticlele de Coca-Cola. Ray deschide iniţial 13 restaurante în Chicago, dar şi în apropierea oraşului, având planuri mari de expansiune în toată ţara.
După ani de trudă, lucrurile încep în sfârşit să meargă mai bine pentru Kroc. Însă, deşi operaţiunile de francizare sunt un succes, Ray se află sub o mare presiune financiară din cauza sumei mici de bani care îi revine. Devine nerăbdător, iar ritmul lent de expansiune şi restricţiile fraţilor McDonald îl frustrează. El are o viziune de dominare globală pentru McDonald’s şi nu vrea ca cei doi fraţi din provincie să îl încetinească.
Filmul „The Founder” este distribuit de Forum Film România și poate fi văzut în cinematografe începând de vineri.
Ray Kroc
Raymond Albert “Ray” Kroc (1902 – 1984) s-a alăturat McDonald’s în anul 1954, acesta fiind și momentul în care începe filmul „The Founder” , bazat pe întâmplări reale.
Este estimat că în acest moment McDonald’s serveşte aproximativ 68 de milioane de clienţi din 119 ţări în fiecare zi. Fraţii Richard şi Maurice McDonald au început afacerea cu o idee de local care serveşte alimente foarte rapid.
După încercări nereușite de extindere prin francizare, Ray Kroc, care a descoperit localul inițiat și pe cei doi frați în 1954, a dezvoltat un sistem de francize eficient în scopul extinderii restaurantelor fast-food.
Ulterior, el a găsit, cu ajutorul unui anturaj potrivit, soluții pentru a măximiza profitul și a reușit să facă în așa fel încât numele celor care au gândit inițial întregul concept să se piardă în paginile istoriei, cumpărând de la ei și marca devenită azi una dintre cele mai populare din lume.