O cheamă Cherry Cruiser. Chiar așa a botezat-o cel care a construit-o.
Poate deloc intâmplător, a ajuns la o fată căreia îi plac cireșele și care a mers pe bicicletă toată copilăria ei.
Și ea, si părinții, și frații, și bunicii ei. O familie de bicicliști, pentru care vehiculul pe două roți a fost, in mare parte, un ajutor de nadejde, cu care isi rezolvau treburile mai repede, mergând dintr-un loc în altul, într-un sat din județul Dâmbovița.
Bicicleta rosie de care vorbim a aparut mai târziu, când stăpâna ei de astăzi s-a mutat în București și a reușit, cu bani din salariul ei, să-și cumpere ”o biclă”, cum a visat întotdeauna.
Din București, micuța bicicletă a ajuns împreună cu stăpâna ei în raiul bicicletelor. Tocmai la Amsterdan.
Cum îți schimbă viața o bicicletă și câte aventuri poți trăi pedalând ?
Un reportaj de Liliana Nicolae:
In Bucuresti, lucrurile cu pistele de biciclete stau uneori așa.
Traficul din Amsterdam:
Cum a devenit Amsterdamul paradisul bicicletelor? Vedem aici.
Un rol important in transformarea Capitalei Olandei în capitala bicicletei l-au avut protestele masive, din anii 70, când locuitorii Amstedamului au ieșit în mod repetat în stradă punând presiune pe autorități. Orașul era mic, cu străzi înguste, pline de mașini. Poluarea crescuse. La fel și numărul accidentelor, printre ale căror victime erau mulți copii. Așa se face că la proteste participau și copiii.
Tatăl Lilianei Simionescu, cu bicicleta cu care transporta presa si scrisorile, când era poștaș.
FOTO principală – Roza Zah