Compania Naţională Poşta Română oferă clienţilor posibilitatea de a plăti ratele bancare prin intermediul oficiilor poştale sau direct de acasă, cu ajutorul factorului poştal.
Clienţii băncilor care au în derulare un credit, au la dispoziţie serviciul Total Collect Home, prin intermediul căruia pot achita ratele bancare fără a se mai deplasa la sediul băncii. Compania poate încasa ratele creditelor prin intermediul factorului poştal, operaţiunile de încasare în numerar a ratelor urmând a se efectua la domiciliul titularilor de credit, la solicitarea acestora.
De asemenea, Poşta Română oferă clienţilor posibilitatea de a-şi achita creditele şi la cea mai apropiată subunitate poştală din toate cele peste 5.000 de puncte de lucru din reţeaua poştală naţională.
În baza protocoalelor semnate, instituţiile financiar-bancare şi nebancare partenere pun la dispoziţia Poştei Române informaţiile referitoare la titularii de împrumut, cum ar fi numele şi prenumele clientului, suma de plată, CNP-ul acestuia, adresa de domiciliu, seria şi numărul contractului de împrumut etc.
Clientul prezintă factorului poştal fie înştiinţarea de plată primită de la bancă cu partea detaşabilă prevăzută cu cod de bare, fie îi solicită acestuia un formular tipizat de depunere numerar pe care îl va completa cu toate informaţiile de identificare a operaţiunii (nume, prenume, cont, sumă depusă). Titularul creditului va primi din partea factorului poştal o chitanţă care atestă achitarea ratei.