Este aglomerație mare în vămi, atât la intrarea, cât și la ieșirea din țară.
Traficul a crescut în medie cu 32%, deoarece mulți români se întorc în țară pentru a petrece sărbătorile pascale, iar alții merg în minivacanță în străinătate.
Cele mai aglomerate puncte de trecere a frontierei sunt Nădlac, Borș și Giurgiu – a spus Liviu Galoș, ajunct al Inspectorului general al Poliției de Frontieră.
El a anunțat că au fost luate măsuri pentru a reduce timpii de așteptare. În primul rând, a fost suplimentat personalul din vămi și aeroporturi.
”La punctul de trecere a frontierei Nădlac, la frontiera cu Ungaria, a fost cel mai mare trafic: de peste 97.500 de persoane și 40.700 de mijloace de transport din care peste 13.500 de camioane. S-a lucrat și se va lucra, în continuare, pe 10 benzi pe sens, 6 benzi pentru autoturisme și autocare și 4 pentru camioane, deci pe fiecare sens. Cel mai tranzitat punct de trecere aeroportuară a fost, bineînțeles, punctul de trecere a frontierei aeroport Henri Coandă, numărul lucrătorilor din aeroport a fost suplimentat cu 40 de ofițeri din cadrul Poliției de Frontieră”, a menționat Liviu Galoș.
Soferii sunt îndemnați să folosească toate punctele de trecere a graniței. Ei au la dispoziție o aplicație, cu ajutorul căreia pot verifica timpii de așteptare la graniță.
”Poliția de Frontieră a dezvoltat o aplicație online care poate fi consultată pe site-ul Poliției de Frontieră și este accesibilă oricărui terminal cu acces la internet. Această aplicație online prezintă o medie a timpilor de așteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp. Timpii de așteptare sunt actualizați în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să își reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic mai scăzute”, spune Liviu Galoș, ajunct al Inspectorului general al Poliției de Frontieră
Timpii de așteptare la graniță au crescut începând din 7 aprilie, deoarece se fac controale suplimentare – a explicat inspectorul adjunct al Poliției de Frontieră, Liviu Galoș.
” Ca urmare a intrării în vigoare a regulamentului 458/2017 de modificare a Codului Frontierelor Schengen, adoptat de către Parlamentul European și Consiliul Europei, autoritățile de control la frontieră din statele Uniunii Europene, inclusiv Poliția de Frontieră română, sunt obligate să facă verificări sistematice. Acestea constau în verificarea documentelor de călătorie și consultarea bazelor de date relevante, cu privire la toate persoanele, atât la intrare, cât și la ieșirea din țară. Bazele de date în care se efectuează verificări includ sistemul de informații Schengen, baza de date a Interpol-ului privind documentele de călătorie furate sau pierdute, precum și bazele de date naționale. Această măsură este obligatorie și se aplică pentru toate frontierele: aeriene, maritime, terestre”, a explicat chestorul de poliție Liviu Galoș.