Poliţia cere populaţiei să nu mai sune la 112 dacă nu are o urgenţă.
Apelul vine după ce în ultima perioadă – după cazul Caracal – apelurile false privind o posibilă răpire sau sechestrare s-au înmulţit.
Vineri seară, o adolescentă a vorbit la telefon cu poliţiştii 5 ore susţinând că este răpită şi sechestrată.
Zeci de poliţişti au căutat-o în tot acest timp în sectorul 6, pentru ca în final să se dovedească a fi o farsă.
Şi astăzi, o femeie a furat portofelul iubitului său, din județul Sibiu, apoi a plecat cu fiica sa la un alt bărbat, în Brașov.
Ea a transmis apoi mesaje către rude, spunând că a fost răpită, iar tatăl ei, din Bacău, a sunat la 112 pentru a anunța autoritățile. A fost o altă glumă proastă.
Comisarul şef de poliţie, Adina Maftei atrage atenţia că 112 nu e pentru joacă.
Comisarul şef Adina Maftei, de la Poliţia Română, aminteşte şi de resursele care sunt mobilizate în urma unor apeluri false.
Din totalul apelurilor la 112, 45% sunt urgențe reale, iar 55% non-urgente.
Două treimi din totalul non-urgențelor sunt apeluri din buzunar, făcute din greșeală.
Cealaltă treime – apeluri prin care cetățenii solicită diferite informații care nu sunt de competența serviciului 112 – de exemplu, cineva care sună să spună că încă sunt aprinse luminile pe stradă, deși este zi sau să întrebe numărul de telefon al companiei de gaze, de exemplu.