La 2 ani de mandat, primarul general al Bucureştiului, Nicuşor Dan, a vorbit despre investițiile făcute în modernizarea Capitalei. Ar fi un milliard de euro din bani europeni, spune edilul: 200 milioane euro pentru tramvaie, investiţii de 100 milioane euro în troleibuze şi autobuze electrice, 500 milioane euro care vor fi investite în reabilitarea şi modernizarea liniilor de tramvai şi contractele semnate, recent, pentru investiţii în reţelele de termoficare de 200 milioane euro.
Primarul spune că în materie de transport, a ales lucrările mari care să dea rezolvări la problemele mari ale oraşului.
În cazul pasajului D-na Ghica, la începutul lunii martie 2023 va fi terminată montarea tablierului metalic apoi va mai dura încă 4-5 luni pentru ca pasajul să devină funcţional, spune edilul:
„Pasajul de la Doamna Ghica, în momentul de față, deci el are trei bucăți mari, două laterale și cea din mijloc peste bulevard, suntem la două trei săptămâni de finalizarea uneia din bucățile laterale în ceea ce privește structura metalică, tablierul. Urmează și aici o să fie afectat din păcate traficul, un sens sau pe celălalt, finalizarea la montării tablierului undeva la începutul lunii martie 2023 după care încă patru cinci luni până când podul să devină funcțional.”
Podul Ciurel nu va mai fi continuat, a anunțat primarul general. El a prezentat 3 motive pentru care aceasta lucrare nu s-ar mai justifica :
„Pasajul Ciurel este gata, discuția este dacă se continuă sau nu prelungirea Splaiului Independenței până la șoseaua de centură și eventual până la autostrada de centură și pe chestiunea asta opinia mea fermă este că nu trebuie construit din motive importante. Unu pentru că el trece la 20 de m de un bazin de apă potabilă din care bucureștenii beau apă , bazinul de la Roșu, doi pentru că deja s-a construit și exproprierile ar fi extrem de scumpe și trei pentru că Dâmbovița este foarte important și ar fi o mare greșeală ca noi să atragem traficul între Lacul Morii și Piața Unirii, o zonă cu un mare potențial pentru București.”
Planurile lui Nicușor Dan includ transformarea malurilor Dâmboviței în zona pietonală:
„Eu văd o Dâmboviță pietonală, sper ca anul viitor să începem proiectul la lărgirea pietonalului Dâmboviței înspre apă între Piața Unirii și Piața izvor și eu văd Bucureștiul cu o mare zonă pietonală, o zonă creativă între Lacul Morii și Biblioteca Națională. Pe ceea ce înseamnă trafic în zona de vest, prelungirea bulevardului Timișoara până la Autostrada de centură, prelungirea Căii Giulești până la Autostrada de centură va rezolva mult din problema traficului.”
Pe de altă parte, Pasajul Basarab nu va mai fi recepţionat. Edilul a anunțat că se va face achiziţie publică pentru expertiza pe rezistenţa acestui pasaj, apoi ea va fi trimisă la Administraţia Străzilor, pentru a exista o procedură de mentenanţă pentru acest pod.
Despre marcajele rutiere, primarul general a afirmat că PMB nu a plătit nimic în anii 2019 şi 2020 pentru trasarea străzilor. De-abia în ultimii 2 ani au fost alocate 30 milioane lei pentru acest lucru, dar cu o vopsea mai puțin rezistentă:
„Am găsit un oraș care, practic, nu mai avea niciun marcaj rutier, în 2019 și 2020 primăria a plătit nimic pe marcaje rutiere. Suntem undeva la 30% din marcajele rutiere pe care oorașul trebuie să le facă și la început, pentru că banii erau puțini, am făcut marcaje cu vopsea. Un marcaj cu vopsea costă de patru ori mai puțin decât un marcaj din asta în profunzime dar durează de patru ori mai puțin, adică durează 6 luni față de 2 ani și cel pe care am făcut prima oară doar cu vopsea început să se șteargă pentru că atâta era permis bugetul momentul în care am început.”
Foto: Inquam Photos / George Călin