Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru Bucureşti – Ilfov, care vizează înfiinţarea Autorităţii de Transport Metropolitan, introducerea unor benzi de circulaţie cu prioritate pentru transportul public, achiziţia a 900 de autobuze, troleibuze şi tramvaie, extinderea infrastructurii de tramvai cu 41 de kilometri, construcţia unor parcări tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraş şi a unor parcări subterane, amenajarea pistelor de biciclete şi a locurilor de parcare a acestora, extinderea sistemului de închiriere “bike-sharing” şi îmbunătăţirea sistemul de management al traficului.
Primarul general Gabriela Firea a declarat că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document strategic, realizat cu sprijinul BERD, care propune o viziune coerenta de dezvoltare a mobilităţii în regiunea Bucureşti-Ilfov.
Printre principalele proiecte incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) se află înfiinţarea Autorităţii de Transport Metropolitan Bucureşti – Ilfov, introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanţă de 25 de kilometri şi modernizarea reţelei de mijloace de transport în comun prin achiziţia a 100 de troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice şi 300 de tramvaie.
Proiectul mai presupune modernizarea şi extinderea infrastructurii de tramvai cu 41 de kilometri de cale dublă, reabilitarea a aproximativ 1.800 de staţii, construcţia de parcări de tip Park&Ride la punctele cheie de intrare în oraş, construcţia de parcări subterane, amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete, incluzând piste şi locuri de parcare, extinderea sistemului de închiriere “bike-sharing” şi crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului, concomitent cu modernizarea spaţiul urban public.
De asemenea, prin acest proiect se va urmări îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă, realizarea de pasaje pietonale subterane şi îmbunătăţirea sistemul de management al traficului, a precizat Primăria Capitalei.
În urma analizelor făcute în ultimele luni, reprezentanţii municipalităţii vor solicita includerea în PMUD a încă patru proiecte care vizează descongestionarea traficului în “zonele cu maximă expansiune”.
Unul dintre proiecte vizează supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea, între strada Braşov şi Şoseaua de Centură a Capitalei, precum şi realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea staţie de tren din zona haltei Bariera Domneşti.
Un alt proiect este cel privind modernizarea străzii Barbu Văcărescu şi a străzii Av. Alexandru Şerbănescu, atât rutier cât şi a liniei de tramvai, de la Şoseaua Ştefan cel Mare până la Bulevardul Aerogării, precum şi prelungirea liniei de tramvai până la zona comercială Băneasa.
De asemenea, un alt proiect propune modernizarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu şi prelungirea până la strada Barbu Văcărescu, pentru asigurarea unei legături directe cu un mijloc de transport rapid, nepoluant şi de mare capacitate, a zonei de birouri Pipera cu zona de Nord a Capitalei.
Al patrulea proiect se referă la modernizarea Şoselei Petricani, între Bulevardul Lacul Tei şi sensul giratoriu de la intersecţia cu Bulevardul Pipera, atât pentru sistemul rutier, cât şi pentru calea de rulare a tramvaiului.
În perioada în care proiectul de hotărâre privind PMUD va fi în dezbatere publica, cetăţenii, ONG-urile şi persoanele juridice pot face sugestii cu privire la acest proiect şi îşi pot exprima opiniile pentru îmbunătăţirea proiectului de hotărâre.
La finalul dezbaterii publice, proiectul, cu toate modificările şi completările aduse, va fi supus votului consilierilor generali.
Europa Fm a realizat un reportaj despre posibilitatea înființării zonei metropolitane București –Ilfov. Poate fi ascultat aici: