Confidenţialitate

PISA 2022. România este pe penultimul loc în Uniunea Europeană la competențe de bază pentru elevii de 15 ani. Ministrul Educației vede partea plină a paharului | AUDIO

Rezultatele testelor PISA 2022 arată că România ocupă penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește competențele de bază pentru elevii de 15 ani. În ultimii cinci ani, țara noastră nu a înregistrat niciun progres relevant, notează Edupedu.ro. 

În rezultatele pentru anul 2022, România se clasează pe penultimul loc în rândul țărilor din Uniunea Europeană participante la această evaluare, înaintea Bulgariei.

La nivel general apare pe locul 45 din totalul de 81 de țări și teritorii, cu un punctaj mediu semnificativ mai mic decât media Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Testele PISA verifică competențele de bază pe care le au elevii de 15 ani: citire, matematică și științe.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

România ocupă locul 45 la matematică și citire și locul 48 la științe, în rândul celor 80 de țări și teritorii participante. La nivelul Uniunii Europene, suntem pe penuntimul loc, înaintea Bulgariei,.

Țara noastră se încadrează, în rândul statelor participante, în a treia categorie, cea a țărilor cu rezultate sub media Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, alături de Serbia, Grecia, Kazahstan, Mongolia sau Moldova.

Ministrul Educației, Ligia Deca, vede partea plină a paharului. Prezentă la evenimentul de diseminare a rezultatelor testelor PISA, Deca spune că rezultatele puteau fi și mai rele, având în vedere modul în care s-a studiat în timpul pandemiei COVID-19.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

”Rezultatele României s-au menținut la același nivel ca în 2018. Spre deosebire de alte state, România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanțele elevilor. Asta, după doi ani de pandemie, doi ani marcați de pauze în procesul educațional clasic. Aceasta demonstrează că avem un sistem de educație rezilient și că țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei. Trebuie să creștem nivelul de alfabetizare funcțională. Avem o proporție importantă de elevi care nu au competențele minime necesare pentru a face față cu succes provocărilor societății actuale” spune ministrul Educației, Ligia Deca.

Foto: Shutterstock