Dan Vardie, în calitate de organizator “Cel Mai 4×4”, și Radu Constantinescu, în calitate de membru al juriului, au pus la treabă 22 de mașini în acest week-end la „Cel mai 4×4”.
Creată într-o perioadă în care piața auto a mașinilor numite, generic atunci,„de teren”, începea timid să prindă contur în România, competiția “Cel Mai 4×4” ajunge la cea de-a 20-a ediție.
Zeci de mașini testate și jurizate,ascensiuni epice la 2.000 de metri, probe on road spectaculoase au cristalizat și consolidat, în timp, o adevarată familie în jurul acestui eveniment.
Fiind un moment aniversar, ediția din acest an a adus câteva noutăți istorice chiar pentru piața auto românească în ceea ce privește desemnarea celor mai bune modele ale anuluui în diverse categorii. Pe lângă clasicele segmente ale concursului: SUV (4×4, green și premium), off-road și pick-up, a apărut în premieră segmentul 4×2.
La ediția din acest an, teste on-road s-au desfășurat în zona Câmpulung Muscel, pe traseul de VTM dintre Lerești și barajul Râușor.
Este o porțiune tehnică, rapidă ce alternează virajele cu liniile drepte și care s-a dovedit a fi o alegere excelentă pentru aprecierea calităților rutiere ale modelelor participante.
Testele off-road au avut loc în masivul Căpitanu, cu tabara de bază la o altitudine de peste 1.200 de metri și trasee separate pentru probele SUV, 4×2 și off-road.
Concursul a reunit 22 de modele, un record absolut al competiției, jurizarea și testarea făcându-se pe parcursul a două zile. Un alt record absolut îl reprezintă cele 7 categorii din concurs.
A fost introdusă, în premieră, o nouă categorie, crossover 4×2
Alfa Romeo Stelvio este „Cel mai 4×4 SUV” din România, în timp ce categoria SUV Premium a fost adjudecată de Jaguar I-Pace.
Kia eNiro a fost votată “Cel mai 4×4 SUV verde”
Land Rover Defender a fost ales „Cel mai 4×4 off-road” din România, iar categoria 4×2 a fost câștigată de Peugeot 2008
Trei modele reprezentative pentru ultimii 20 de ani au fost votate la categoria “Cel mai legendar”
Premiile de excelență, pentru cele mai legendare modele din ultimele două decade ale competiției din România s-au acordat pe baza votului juriului.
Land Rover Defender a fost ales “Cel mai 4×4 legendar off-road”, fiind preferat unor nume la fel de sonore precum VW Touareg, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Jeep Wrangler,Suzuki Jimny și Mercedes G classe.
Jeep Grand Cherokee este “Cel mai 4×4 legendar SUV”.
Alegerea lui Grand s-a făcut dintr-un club de adevărate icon-uri ale lumii SUV: Hyundai Santa Fe, Dacia Duster, Mitsubishi Outlander, Honda CRV, Toyota RAV4, Range Rover Evoque, Jeep Grand Cherokee, Nissan Qashqai, Land Rover Discovery, BMW X5 și Mercedes ML.
Toyota Hilux a fost desemnată modelul “Cel mai 4×4 legendar pick-up” în fața rivalilor „eterni” Isuzu D-Max, Mitsubishi L200, Nissan Navara, VW Amaroq, Ford Ranger.
Juriul celei de-a XX-a ediții a fost format din: Ilia Seliktar (Președinte Autobest, Președintele Juriului 4×4) Bogdan Nicolae Badea (CEO Hidroelectrica, pasionat off-road), Radu Constantinescu (Europa FM) ,Radu Tudoroiu (fotograf, blogger, pasionat expediții off-road), Andrei Nourescu (influencer, www.nourescu.ro), Dorin Chiotea (realizator TVR) ,Bogdan Coconoiu (Vicepreședinte Retromobil Club România) ,Leonid Seliktar (Redactor șef Autopress) ,Gabi Gogiu (Editor coordonator AUTOpro) ,Daniel Costea (Președinte APAR – Asoțiația Presei Auto din România, editor www.voom.ro) ,Gigi Gavrilă (specialist Off-road Adventure), Robert Adam ( Editor www.turatii.ro)