Piaţa auto din România a înregistrat în luna februarie o scădere a vânzărilor de 26,9%, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, conform datelor APIA. În total, scăderea pe primele două luni este de 18%.
Evoluţia din România este în linie cu cea din Europa şi, într-o oarecare măsură, poate fi explicată de conjunctura pieţei, generată de respectarea unor obiective de emisii CO2 mai severe pentru anul 2020, fapt ce este posibil să fi stimulat înmatricularea mai rapidă a unor unitaţi în decembrie 2019.
În continuare, în România, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care, după două luni din anul 2020 realizează două treimi din totalul achiziţiilor de autoturisme.
După două luni din 2020, top 10 este condus de către Dacia, cu cele 5.744 unităţi, urmată de Volkswagen cu 2.005 unităţi, Skoda 1.822 unităţi și Renault cu 1.790 unităţi.
Pe modele, cu cele 2.435 unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model după 2 luni din 2020, urmat de Dacia Duster cu 1.473 unităţi, Dacia Sandero cu 1.376 unităţi, Skoda Octavia cu 998 unităţi şi Renault Clio cu 768 unităţi.
În funcţie de tipul de combustibil al achiziţiilor de autoturisme, în luna februarie, numărul autoturismelor cu combustibili alternativi a scăzut cu 20,7% faţă de luna precedentă, pe fondul scăderii generale a pieţei, dar, probabil şi datorită aşteptării începerii programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus, arată APIA.
Autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare pondere, respectiv peste 66% din total (în scădere faţă de cota înregistrată anul trecut, 66,6%). În ceea ce priveşte motorizările diesel, ponderea acestora s-a redus cu 1,3% faţă de cea înregistrată anul trecut, la 27,9%.
La autoturismele “verzi“ (electrice şi hibride), pe subcategorii, se consemnează o creştere consistentă de 63,8% la autoturismele full electrice şi o creştere de 101,8% (dublu) la cele plug-in.