Confidenţialitate

Peste un milion de oameni au urmărit singura dezbatere electorală organizată de Europa FM înainte de alegerile prezidențiale

Joi, ora 20.00, în studioul pentru transmisiunile LIVE al EuropaFM au fost pregătite șase pupitre, șase scaune și șase pahare cu apă. EuropaFM a invitat public cei șase candidați susținuți de partidele parlamentare la o întâlnire electorală finală, înainte de scrutinul de duminică, 10 noiembrie. Europa FM a adresat, în ultimă instanță, invitația în mod public, ”având în vedere absența cvasitotală a dezbaterilor electorale între candidații la Președinția României, înaintea primului tur de scrutin din 10 noiembrie 2019”.
Au răspuns invitație și au venit în studioul nostru, la ora 20.30, Dan Barna, Kelemen Hunor și Theodor Paleologu. Trei locuri au rămas neocupate în cadrul dezbaterii, nu au răspuns invitației Klaus Iohannis, Viorica Dăncilă și Mircea Diaconu.

Peste 780.000 de oameni au urmărit transmisiunea EuropaFM pe Facebook, alți peste 124.000 au urmărit dezbaterea electorală pe Youtube, iar pe portalul privesc.eu, dezbaterea moderată de Moise Guran a fost urmărită de aproape 26.000 de oameni. De asemenea, transmisiunea a fost distribuită și de alte instituții media, care au strâns în jurul dezbaterii alți aproape 80.000 de oameni. De menționat că cifrele sunt în creștere, oamenii încă vizionează înregistrarea de pe Facebook si Youtube.

În total, dezbaterea electorală a ajuns la peste un milion de români, o cifră uriașă, comparabilă cu audiențele obținute de posturi de televiziune care au organizat dezbateri electorale în preajma alegerilor (în 2014, la dezbaterea dintre Klaus Iohannis și Victor Ponta, organizată la Realitatea TV, s-au uitat 1,3 milioane de oameni, potrivit cifrelor Pagina de Media).

 

Jurnalistul Moise Guran a comentat pe contul său de Facebook, la scurt timp după încheierea transmisiunii, modul în care au decurs discuțiile și cum s-au prezentat cei trei candidați care au ales să participe la dezbatere. “Mie mi-a plăcut foarte mult dezbaterea și am avut sentimentul că și candidaților le-a plăcut să vorbească între ei. S-a dovedit, zic eu, că nu e nevoie de circ pentru a crea interes și pasiune, dar și că dintr-o campanie prezidențială nu au de ce să lipsească temele grele. Nu știu cine a câștigat dezbaterea, dar e clar cine a pierdut-o: Klaus, Viorica, Mircea… pentru voi (și inteligenții care vă sfătuiesc) am încercuit în poză – nu e o surpriză că nu înțelegeți democrația, dar sunteți incapabili să înțelegeți noile generații și modul în care se mobilizează energiile acestora”.

Transmisiunea pe Facebook, în date și cifre:

■ aproape 74.000 de oameni au comentat, au distribuit și au reacționat (iar numărul este în creștere)

■ peste 20.000 de oameni au postat comentarii, iar numărul este în creștere, oamenii încă postează comentarii, la mai bine de 12 ore de la dezbatere

■ numărul de distribuiri (aflat, de asemenea, în creștere): 7.770

■ În fiecare minut, 27.000 de oameni au urmărit online dezbaterea pe Facebook

Transmisiunea video a dezbaterii a intrat direct în topul trending YouTube, iar site-ul europafm.ro și-a consolidat poziția de site-ul radio numărul 1 în România printr-un nou record de vizitatori unici, peste 130.000, doar în ultimele 24 de ore, potrivit datelor SATI.

FOTO: Marius Mantea