Confidenţialitate

Peste jumătate din elevii de clasa a VIII-a nu au luat nota 5 la simularea la matematică. Cătălin Ciupală, profesor de matematică, spune care ar putea fi motivele | VIDEO

57% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au reușit să ia nota 5 la simularea la matematică din luna februarie. Care sunt cauzele care au dus la aceste procente aflăm de la Cătălin Ciupală – profesor de matematică la Colegiul „Andrei Șaguna” din Brașov – într-o ediție specială „Academia Europa FM” moderată de Marcel Bartic.

Cătălin Ciupală: „Gradul mediu de dificultate nu a fost, după părerea mea, mult mai ridicat sau mai ridicat decât în anii trecuți”

Marcel Bartic: Cum apreciați gradul de dificultate al subiectelor de la simulare din acest an, față de anii trecuți?

Cătălin Ciupală: „După părerea mea, gradul de dificultate a fost relativ asemănător cu foarte puțin mai dificil, dacă am putea să spunem așa. Dar cu puțin, nu mult. Față de anii trecuți nu am remarcat o creștere foarte mare a dificultății anumitor itemi – I și II. Un pic la III, a fost o problemă de geometrie, de fapt probleme de geometrie care puteau crea probleme: acelea care fac diferența dintre 9 și 10. Dar gradul mediu de dificultate nu a fost după părerea mea mult mai ridicat sau mai ridicat decât în anii trecuți”.

Cătălin Ciupală: Subiectele au fost destul de bine gândite

Marcel Bartic: Cu alte cuvinte, argumentele celor care invocau gradul de dificultate relativ similar unei olimpiade nu se susțin. Așa ar trebui să fie niște subiecte de simulare de evaluare națională.

Cătălin Ciupală: „După părerea mea, da, au fost destul de bine gândite. Faptul că rezultatele nu au fost pe măsura așteptărilor asta este o altă discuție, dar nivelul de dificultate – după părerea mea – a fost similar”.

Cătălin Ciupală, despre motivele pentru care mai mult de jumătate dintre elevii care au susținut simularea la matematică nu au luat nota 5

Marcel Bartic: Cum vă explicați că în acest an avem la simulare 57% dintre copii care nu au reușit să ia nota 5?

Cătălin Ciupală: „Cred că sunt mai multe cauze. O cauză la care m-am gândit a fost faptul că o parte dintre copiii aceștia au fost in clasa a IV-a, a V-a, a VI-a în plină pandemie. Cu alte cuvinte, anumite tipuri de deprinderi pe care ar fi trebuit să le aibă le-au luat în mediul online, ceea ce pentru mulți a ridicat probleme.

O altă cauză este faptul că de multe ori matematica nu este… este o oarecare ruptură la nivelul clasei a IV-a la nivelul a V-a. La nivelul clasei a IV-a doamna învățătoare este mult mai aplicată pe metoda predării matematicii, mult mai prietenoasă cu ei pentru faptul că o învățătoare bună și, în general, învățătorii știu psihologia copilului. Ruptura cea mare se face la clasa a V-a, când merg în clasa a V-a unde nu mai există acea prietenie între învățătoare și profesori. Aici după părerea mea este de discutat foarte mult”.

Urmărește aici întreaga emisiune „Academia Europa FM”

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Mihai Maci: Școala trebuie să le dea elevilor niște repere lăuntrice | VIDEO