Redeschiderea unităților de învățământ nu este suficientă, ci e nevoie de sprijin pentru recuperarea educației pierdute, potrivit UNICEF.
Potrivit UNICEF, din cauza închiderii școlilor ca urmare a pandemiei, pierderile în procesul de învățare au făcut ca 70% dintre copiii de 10 ani să fie incapabili să citească sau să înțeleagă un text simplu, față de doar 50% înainte de pandemie.
Situația este critică în special în țările mai puțin dezvoltate. În Etiopia, de exemplu, copiii au învățat doar între 30 și 40% din ceea ce ar fi trebuit să învețe la matematică dacă școlile rămâneau deschise.
În Africa de Sud, peste 400.000 de copii au abandonat școala.
Pe lângă ratele crescute de depresie și anxietate la copii și tineri din cauza pandemiei, peste 370 de milioane de copii din întreaga lume au fost privați de mesele școlare odată cu trecerea la cursuri online. Pentru unii copii, aceste mese reprezintă singura sursă sigură de hrană zilnică.
Nici țările bogate nu au fost ocolite de urmări. În Statele Unite ale Americii, s-au înregistrat pierderi în procesul de învățare în special în Texas, California și Maryland.
UNICEF solicită tuturor statelor lumii să facă eforturi pentru a recupera educația pierdută.
Autor: Florentina Mihăiță
Citește și: Ministerul Educației cere școlilor din Capitală motivarea absențelor din perioada grevei șoferilor STB