Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a preluat, în cele două luni de stare de urgență, peste 42.000 de apeluri legate de coronavirus.
Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații despre restricții.
În perioada 16 martie – 14 mai, operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus.
Cele mai multe apeluri privind coronavirusul au fost în București (7.137), urmate de Timiș (2.936) și Brașov (1.962).
Cele mai puține apeluri pe această problematică s-au primit în județele Harghita (166), Sălaj (225) și Caraș-Severin (249).
Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri.
„Pentru optimizarea modului de tratare a apelurilor la numărul unic de urgență 112, împreună cu Departamentul pentru Situații de Urgență și Ministerul Sănătății, în funcție de evoluția situației, a fost actualizat indexul de clasificare a apelurilor potrivit situațiilor raportate de cetățeni”, transmite STS.
La începutul epidemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora.
STS amintește cetățenilor să sune responsabil la 112: „Apelarea acestui număr în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale”.