Protestele în Portul Contanța au început încă de la ora 7.30.
‘
Oamenii au afişat mai multe pancarte cu mesaje, printre care ‘Portul Constanţa nu este trocul vostru politic’, ‘Portul Constanţa rămâne la patria mamă’ si ‘Portul Constanţa este independent faţă de republica baronilor locali’.
‘
Mai mult, oamenii au adus şi zece utilaje. Șoferii au claxonat pe toată durata protestului, în timp ce alţi protestatari au bătut în butoaie şi au suflat în vuvuzele.
‘
Angajații au cerut în fața Administrației Portuare ca primăria să nu primească 13% din acțiunile portului. Un asemenea transfer ar face ca statul să piardă majoritatea acțiunilor Portului Constanța. În prezent, Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60 la sută din acţiuni.
‘
Preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu, le-a spus celor prezenţi că numai statul poate fi garantul dezvoltării portului. Mircea Burlacu a subliniat că doar porturile Rotterdam și Hamburg constituie excepţii in Europa, restul fiind deținute de stat.
‘
Sindicaliştii împreună cu operatorii portuari au semnat și o scrisoare care va fi trimisă Comisiei Europene. În ea reclamă ce urmează să se întâmple în Portul Constanţa.