Când aleg un anumit tip de apă la sticlă, criteriul cel mai important este prețul. Patru din zece persoane au afirmat că beau apă de la chiuvetă. Sondajul a fost realizat de Reveal Marketing Research în perioada 15 – 21 martie, pe un eşantion de 1.005 respondenţi, utilizatori de Internet. Eroarea maximă +/-3,1%.
O treime – (33%) – au declarat că obişnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată plată. 12% aleg apa îmbuteliată carbogazoasă.
Patru din zece români consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea, arată sondajul.
Când folosesc apa de la chiuvetă, consumatorii participanți la studiu au următoarele tendințe. 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante. 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.
Prețul e cel mai important criteriu în decizia de a cumpăra sau nu apă îmbuteliată și în alegerea mărcii.
Românii consumă, însă, mai puțină apă îmbuteliată față de acum 2 ani. Dacă în 2021, 57% dintre participanții la un sondaj asemănător spuneau că fac acest lucru, acum sunt 45%.
Realizatorii sondajului spun că scumpirile în lanţ (inclusiv a apei îmbuteliate) au redus consumul. Cât despre cantitatea de apă cumpărată, 60% spun că aleg cel mai des apa la 2 litri, 56% preferă bidoanele de 5 litri. Urmează ambalajele de 1 litru şi 0,5 litri.
Sursa foto: Shutterstock