Dacă ne luăm după ritmul în care infrastructura feroviară este modernizată, abia peste 150 de ani vom putea circula în siguranţă şi rapid cu trenul în România.
Până acum s-au modernizat 400 de kilometri de cale ferată, iar culoarele principale sunt de 4.000 km. Totalul e de vreo 10.000 km de linii desfășurate.
Se discută despre închiderea liniilor cu circulație medie.
Transportul pe calea ferată e mult mai ieftin și mai eficient decât cel pe autostradă, iar căi ferate măcar avem, trebuie doar să le modernizăm. Avem a 7-a rețea din UE, ca lungime.
Întârzierile zilnice ale trenurilor sunt, de fapt, o consecinţă a lipsei de investiţii. După Revoluţie, au fost modernizaţi doar 400 de km de cale ferată, dintr-un total de peste 4.000 de km de reţea principală, scrie stiri.tvr.ro.
Acum, CFR anunţă investiţii de peste un miliard de euro. Va fi modernizat tronsonul dintre Braşov şi Sighişoara. A fost atribuit şi studiul de fezabilitate pentru refacerea magistralei Bucureşti-Giurgiu.
În România, viteza medie de circulaţie a trenurilor este de 50 km pe oră, mai puţin de jumătate din media europeană.
sursa: businessmagazin.ro