Confidenţialitate

Părinții, nemulțumiți de schimbările ce privesc admiterea la liceu. Iulian Cristache: „Suntem conștienți că sistemul educațional și performanța se bazează pe o industrie paralelă numită meditație” | AUDIO

Nici părinții nu sunt mulțumiți de schimbările care ar urma să apară în privința admiterii la liceu. Ei acuză că un examen în plus, la alte materii decât cele de la Evaluarea Națională, va pune presiune și mai mare pe elevi, dar și pe familii care vor avea de plătit și mai multe meditații.

Asta va duce la extinderea acestui fenomen de la română și matematică, în prezent, la chimie, fizică, biologie, istorie sau geografie spune Iulian Cristache președintele Federației Asociațiilor de Părinți.

Iulian Cristache: „Suntem conștienți că sistemul educațional și performanța se bazează pe o industrie paralelă numită meditație”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Așa cum a apărut în presă, răspunsul nostru este NU. Suntem conștienți că sistemul educațional și performanța se bazează pe o industrie paralelă numită meditație și orice evaluare în plus la orice discilpină astfel încât aceste colegii să selecteze cei mai buni copii înseamnă un efort financiar din partea familiilor, dar și un efort la nivel de muncă pentru copiii care își vor dori să acceseze aceste licee de top”, a explicat Iulian Cristache președintele Federației Asociațiilor de Părinți.

Citește și: Proiect: Examenul de Bacalaureat va avea o nouă structură. Și elevii de la uman ar urma să dea examen la matematică

Iulian Cristache: „Dacă vor să facă diferențe pentru aceste colegii, pot să aibă o abordare diferită la elaborarea subiectelor, la ultimul punct”

E normal ca în colegiile de top să existe o departajare a elevilor în funcție de aptitudinile pe care le au pentru profilul ales, dar asta ar trebui să se întâmple tot în cadrul evaluării naționale printr-un subiect cu un grad de dificultate mai mare, crede Iulian Cristache.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Repartizarea computerizată la evaluarea națională este cel mai bun lucru care se putea întâmpla în ultimii 30 de ani în sistemul educațional. S-a încercat incluziunea și nu excluziunea elevilor. Dacă vor să facă diferențe pentru aceste colegii, pot să aibă o abordare diferită la elaborarea subiectelor, la ultimul punct – un nivel de dificultate major. Și veți vedea că nu se mai intră cu ultima medie 9.90, ci se va intra cu 8 și ceva. Școala nu este în stare să ia un copil care nu are familia în spate și să-l ducă pe o rută profesională astfel încât să-și asigure traiul la finalul liceului”, a mai spus Iulian Cristache.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Din 2028, elevii claselor a VIII-a ar putea susține pe lângă Evaluarea Națională și un examen la liceul unde vor să învețe