Confidenţialitate

Orban: Se revizuiește studiul de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ al Autostrăzii Unirii | AUDIO

Premierul a declarat, sâmbătă, că pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ din Autostrada Unirii este în curs de realizare revizuirea studiului de fezabilitate, obiectivul fiind începerea licitaţiei după 1 ianuarie 2021.

Totodată, se pregătește licitația pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru celelalte două tronsoane ale autostrăzii.

“În ceea ce priveşte Autostrada Unirii, Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, dinspre Basarabia, este în curs de realizare revizuirea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, care este cel mai dificil tronson, pentru că traversează munţii. Obiectivul este ca Guvernul să aprobe indicatorii tehnico-economici până la sfârşitul acestui an şi, anul viitor, să se semneze contractul cât mai repede. Imediat după 1 ianuarie, să începem licitaţia pentru desemnarea companiei care să realizeze acest tronson din Autostrada Unirii”, a explicat Ludovic Orban.

“Celelalte două tronsoane se licitează, de asemenea, studiul de fezabilitate, specificitatea pe celelalte două tronsoane, Târgu Neamţ – Iaşi şi Iaşi – Ungheni este că licitaţia se va face pentru studiu de fezabilitate şi proiect tehnic, astfel încât următoarea licitaţie să fie direct pentru execuţie”, a adăugat șeful executivului.

Premierul a oferit amănunte și despre stadiul tronsoanelor de pe Autostrada Transilvania.

“În ceea ce priveşte tronsoanele de pe Autostrada Transilvania, primul tronson este tronsonul Târgu Mureş – Ungheni pentru care este deja desemnat câştigătorul şi urmează să se semneze contractul. În ceea ce priveşte celelalte două tronsoane care sunt în lucru, tronsonul până la Cheţani pe care este constructor Astaldi, el urmează să fie finalizat cel târziu până la data de 1 iulie. În ceea ce priveşte tronsonul Cheţani – Câmpia Turzii acolo lucrurile se mişcă mult mai încet şi urmează să facem o analiză, stadiul fizic este doar de 35% şi în termen de o lună compania şi Ministerul Transporturilor va trebui să ia o decizie. Avem capacitatea de a finaliza contractul cu acest consorţiu sau reluăm procedurile de licitaţie”, a precizat Ludovic Orban.

Potrivit lui, după contractarea unui credit acordat de BERD, va fi introdusă la finanţare Centura Sighişoarei pentru care există documentaţia tehnico-economică şi proiectul tehnic.

“În ceea ce priveşte partea de infrastructură feroviară, pe tronsonul Caţa – Sighişoara s-a semnat contractul şi urmează să se dea ordinul de începere a lucrărilor în cursul săptămânii viitoare, cel târziu până la data de 1 iunie, iar în ceea ce priveşte tronsonul Sighişoara – Aţel, lucrările sunt aproape de finalizare şi obiectivul nostru este să finalizăm şi să facem recepţia acestui tronson până la sfârşitul acestui an”, a completat premierul.

Pentru Centura Târgu Mureş, contractul a fost reziliat şi se lucrează la documentaţia de licitaţie, obiectivul fiind lansarea licitaţiei până în 15 iunie.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.