Protecția Consumatorilor a amendat Orange România cu 150.000 de lei şi a dispus „încetarea practicii comerciale înşelătoare”. A fost verificat modul în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu.
Comisarii ANPC au descoperit că Orange Romania își promova preţurile fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare. La comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate.
De asemenea, reclamaţiile primite de la clienţi pentru serviciile Prepay erau soluționate în termen de 60 de zile, dublu față de termenul legal.
Nu în ultimul rând, operatorul economic îți rezervase dreptul de a limita consumul Serviciilor de Date în Roaming, după depăşirea limitei stabilite putând aplica o suprataxă, omiţându-se însă informarea consumatorilor în legătură cu documentele necesare pentru deblocarea acestei situaţii.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea