Companiile care comercializează produse şi echipamente de protecție din domeniul sănătății riscă amenzi care pot ajunge până la 10% din cifra de afaceri, în cazul în care Consiliul Concurenței va stabili că au majorat nejustificat prețurile.
Există cazuri în care prețul unei măști medicinale a crescut de o sută de ori în România.
Bogdan Chirițoiu, președinte Consiliul Concurenței, spune că la ora actuală cererea de echipamente medicale de protecție, respectiv măști medicale, este foarte mare, iar producătorii nu reușesc să acopere solicitările.
„În același timp, însă, nu este normal ca unele companii să profite de această situație și să crească prețurile nejustificat. Ca urmare, investigăm comportamentul companiilor care comercializează produse şi echipamente de protecție din domeniul sănătății și securității în muncă, în contextul majorării excesive a prețurilor acestora. Dacă vom constata încălcarea regulilor de concurenţă, așa cum știți, companiile implicate riscă amenzi care pot ajunge până la 10% din cifra de afaceri”, a declarat președintele Consiliului Concurenței.