Confidenţialitate

Obiecte cu poveste: primul automobil înmatriculat în București – AUDIO

Primul automobil înmatriculat în București a fost produs în anul 1900, în Belgia.

Pe poarta fabricii respective au ieșit doar 47 astfel de automobile și cel care se află la Muzeul Național de Istorie a României are seria de fabricație 40.

În lume au mai rămas doar câteva, și implicit, sunt foarte valoroase.

În mare, arată ca o trăsură cu două locuri, numai că în loc de cai, avea un motor cu doi cilindri, care funcționa cu gazolină. Dintr-un motiv sau altul, constructorii au pus rezervorul cu combustibil chiar sub banchetă pasagerilor.

Parțial, așa se explică de ce au mai rămas foarte puține automobile de acest tip. Vitezele se schimbau într-un mod similar celor de la bicicletă și volanul se afla pe partea dreaptă.

Automobilul i-a aparținut lui Bassil Gheorghe Assan, fiul industriașului Gheorghe Assan, cel care a construit prima moară cu aburi din România. Bassil Assan, proprietarul mașinii, a fost primul român care făcut o călătorie în jurul lumii.

Dat fiind că automobilul său a fost primul înmatriculat în București, a primit numărul de înmatriculare 1. Lucru de neconceput pentru alt tânăr cu bani al vremii. Ne explică muzeograful Ionuț Drăgoescu.

 „În legătură cu acest automobil există și o istorioară cu iz anectodic. Prințul George Valentin Bibescu dorea ca automobilul lui să fie primul înmatriculat, dar vehicolul lui Assan primise deja numărul 1. Prefectura Capitalei a găsit o soluție de compromis, înregistrând mașina prințului cu numărul 0”, explică muzeograful Ionuț Drăgoescu.

Așadar, al doilea automobil înmatriculat în București a primit numărul de înmatriculare 0. Și nu 2, cum ar fi fost normal. Dovadă că în ultima sută de ani, românii nu s-au schimbat prea mult…

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.