Elicopterele de concepție sovietică Mi-8 sunt cele mai răspândite din lume. Din anii 60 și până acum au fost produse peste 17.000 de aparate.
Au fost concepute pentru a desfășură misiuni în Siberia, unde clima este foarte rece și aerodromurile betonate sunt puține. Forțele aeriene din peste 80 de state le folosesc și România este unul dintre ele.
Printre altele, la noi au fost folosite pentru transportul sinistraților de la inundațiile din 1970 dar și la construcția Transfagărășanului. Interesant este și faptul că cei de la Institutul Național de Cercetare Aero-Spațială au modificat un Mi-8 special pentru Nicolae Ceușescu.
„I-au modificat interiorul, în sensul că au pus fotolii și o măsuță, o panoplie pentru armele de vânătoare, de asemenea un mic spațiu pentru unelte de pescuit și toaletă de avion de pasageri. Iar in exterior, pentru mărirea razei de acțiune, au adaptat două rezervoare de MIG-21., spune muzeograful Sorin Turturică.
Problema a fost că elicopterul modificat oferea o vizibilitate redusă, printr-un soi de hublouri nu mai mari decât o farfurie. Așa că lui Nicolae Ceaușescu nu i-a plăcut și multă vreme a continuat să zboare cu un model de elicopter mai vechi, nemodificat. Mai precis, un Alouette în care obișnuia să ia loc pe scaunul mecanicului.
Acum, elicopterul modificat pentru Nicolae Ceaușescu se află în curtea Muzeului Aviației.