Ministrul Turismului, Mircea Dobre, a declarat în această dimineața la Europa FM că discuția despre folosirea unei oi drept brand de țară, a fost greșit interpretată.
În ciuda faptul că ministrul Dobre insistă că a fost o neînțelegere, operatorii care au participat la şedinţa Consiliului Consultativ al Turismului, din 22 mai, susțin în continuare că Mircea Dobre a vorbit la modul serios când a propus ca nou brand de ţară, o ”oaie” în locul actualei ”frunze” și folosirea legendei Mioriţa pentru promovarea ţării. Jucătorii din turism nu sunt de acord cu schimbarea brandului de ţară. Episodul vine la scurt timp după ce ministrul Turismului a hotărât desfiinţarea birourilor externe de promovare, fără a se consulta cu patronatele din domeniu.
Mircea Dobre susține că discuția se referea la temele care ar putea fi abordate în broșurile naționale și internaționale, tipărite de Ministerul Turismului.
Pe de altă parte, ministrul Mircea Dobre spune că fiind realizat cu finanțare europeană, actualul brand de țară nu poate fi schimbat.
În schimb, ideea de a înlocui actualul brand turistic al țării cu o oaie a fost imediat îmbrățișată de ministrul Agriculturii. Într-o declarație pentru Antena 3, Petre Daea i-a făcut și un elogiu acestui animal.