Zohre Esmaeli, fosta refugiată afgană, este nouă imagine a campaniei “Germany – Land of Ideas“, titlu preluat de la Claudia Schiffer, care a fost a fost imaginea campaniei de branding naţional timp de zece ani, scrie News.ro, citând Deutsche Welle.
Campania “Germany – Land of Ideas” este o iniţiativa care beneficiază de diferiţi parteneri pentru a dezvoltă proiecte şi competiţii spre a atrage atenţia asupra ţării şi poporului german. Top-modelul Claudia Schiffer a fost imaginea campaniei de branding naţional timp de zece ani, din 2006.
“Am plecat din Afganistan în Germania, împreună cu familia mea, în 1999. Fugă noastră a durat şase săptămâni”, povesteşte Zohre Esmaeli. Familia să a scăpat de regimul taliban, însă viaţă ei nu a fost una uşoară în Germania.
“Am fost discriminată la şcoală şi asta a fost foarte dureros”, mai spune ea.
Zohre Esmaeli a fost recrutată, după terminarea şcolii, de o agenţie de modeling, însă alegerea de a prezenţa pe podium i-a adus noi probleme.
“Familia mea nu a acceptat uşor faptul că mi-am ales un drum propriu. Mereu încep proiecte, precum această campanie. Sincer, nu le mai cer voie acum”, afirmă modelul.
Esmaeli, născută în 1985, la Kabul, a devenit cetăţean german şi se foloseşte de popularitatea ei pentru a încuraja integrarea refugiaţilor.
Că nouă imagine a Germaniei, ea îşi doreşte să întruchipeze o “societate deschisă”.