În ciuda scandalurilor, de care nu a dus lipsă în ultimul an, rețeaua de socializare Facebook are tot mai mulţi utilizatori.
În 2018, numărul acestora a crescut cu 9%, ajungând la 2,32 miliarde, relatează BBC.
Campaniile de boicotare a platformei de socializare s-au dovedit inutile.
Internauţii nu au fost influenţaţi nici de scandalul datelor care au fost înstrăinate companiei de consultanţă politică Cambridge Analytica, dar nici de riscul de a deveni victimele dezinformării. Reţelele sociale sunt un mediu propice pentru răspândirea ştirilor false, în ciuda eforturilor de a preveni fenomenul.
Miercuri, Facebook a confirmat că, în ultimii 3 ani, a desfăşurat un program prin care adolescenţi voluntari erau plătiţi pentru a instala o aplicaţie care le-a monitorizat tot ce au făcut pe telefon.
Datele astfel colectate au ajutat Facebook nu doar să-şi cunoască mai bine utilizatorii, ci şi concurenţa. Gigantul american a putut astfel să identifice cei mai periculoşi competitori şi, eventual, să-i achiziţioneze.