Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 7% în trimestrul I 2020 faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce la maşinile pentru transportul mărfurilor scăderea a fost de 5,4%, arată datele INS.
În schimb, raportând doar autovehiculele noi, scăderea pe segmentul de pasageri a fost de 22%, iar pe cel de marfă de 20%.
În ceea ce priveşte autoturismele, românii au înmatriculat 136.059 maşini din această categorie, în scădere cu 7%. Din volumul total, doar 27980 au fost autoturisme noi, cu 21% mai puţine decât în primul trimestru din 2019.
Potrivit INS, a crescut numărul de mopede ṣi motociclete cu 13,4%, dar pe segmentele de autobuze ṣi microbuze scăderea a fost de 56%.
Raportat doar la autovehicule noi, creşterea de la mopede ṣi motociclete a fost de 25,5%, iar scăderea de autobuze ṣi microbuze de 76%.
În ceea ce priveṣte înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile: la categoria autotractoare cu 16,3%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 4,0% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 3,5%.
Raportând doar autovehiculele noi, primul trimestru a adus de asemenea scăderi pe toate categoriile, respectiv cu 46,4% la categoria autotractoare, cu 19,8% la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) ṣi cu 11,6% la categoria remorci ṣi semiremorci.
Faţă de trimestrul IV 2019, în trimestrul I 2020 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 11% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor s-au menţinut la acelaşi nivel.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului I 2020, în proporţie de 53,1%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 13,3%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.