Numărul persoanelor care au cerut ajutor la Telefonul Vârstnicului aproape s-a triplat în 2020, comparativ cu anul precedent, din cauza pandemiei.
Peste 16.500 de apeluri s-au înregistrat, anul trecut, la Telefonul Vârstnicului și cel puțin 3.000 de bătrâni au apelat pentru prima oară linia telefonică gratuită 0800 460 001.
Cei mai mulți au cerut informații la care nu aveau acces, fie pentru că erau izolați, fie pentru că nu știu să folosească noile tehnologii.
Mai mult de jumătate dintre solicitări au fost pentru sprijin financiar, a spus la Europa FM, Roxana Molocea, coordonatoarea programului Telefonul Vârstnicului, desfășurat de Fundația Regală Margareta a României:
Pandemia a accentuat sentimentele de singurătate și anxietate ale vârstnicilor – precizează Roxana Molocea
O vorbă bună, spusă la telefon, poate ajuta enorm :
Cei mai mulți dintre cei care au sunat la Telefonul Vârstnicului au între 70 și 80 de ani, sunt din zona București-Ilfov sau din mediul rural. Jumătate dintre ei locuiesc singuri.
- Florentina Mihăiță