Un oficial militar de rang înalt implicat în anchetă a descris o conversaţie ‘foarte calmă’ între piloţi în prima parte a zborului de la Barcelona către Dusseldorf. Apoi, înregistrarea audio arată că unul dintre piloţi a părăsit carlinga şi nu a mai putut intra.
Se poate auzi cum încearcă să spargă uşa, a continuat anchetatorul.
Chiar dacă înregistrarea audio oferă o perspectivă asupra circumstanţelor care au dus la accidentul de marţi dimineaţă, aceasta lasă şi multe întrebări fără răspuns.
‘Încă nu ştim motivul pentru care unul dintre piloți a plecat’, a mai declarat oficialul militar.
Una dintre principalele întrebări este de ce piloţii nu au comunicat cu controlorii de trafic aerian în timp ce avionul a început neobişnuita coborâre.
Căpitanul avionului prăbușit avea 6.000 de ore de zbor pe modelul Airbus A320, o experință de 10 ani și venise la companie din mai anul trecut. Un fost coleg al acestuia spune că era unul dintre cei mai buni piloți ai Lufthansa.
Copilotul însă s-a alăturat companiei Germanwings în septembrie 2013, direct după formare, şi avea doar 630 de ore de zbor, a anunţat Lufthansa.
Între timp, echipele de intervenție continuă căutările la locul tragediei. Prezenţa a numeroşi lupi în zona muntoasă din sud-estul Franţei în care s-a prăbuşit avionul îngreunează operațiunile de recuperare a cadavrelor.