Liniile de tren din Nordul Bucureștiului sunt reabilitate și pot fi folosite, spune primarul Nicușor Dan. Cu toate acestea, va mai dura până când bucureștenii vor putea circula cu așa-numitul tren metropolitan în zona Obor-Gara de Nord, cu stații inclusiv în cartierul Pipera.
Primarul General spune că deși infrastructura există și poate fi folosită, mai este nesară amplasarea peroanelor în noile stații, lucrări pentru care urmează să fie realizat studiul de fezabilitatea.
În urmă cu o lună și jumătate, Nicușor Dan estima că cele trei linii din zona de Nord a Bucureștiului ar putea fi deschise în termen de un an:
„Prima etapă în proiectul trenului metropolitan, 3 linii, Gara de Vest – Gara de Nord, Gara de Nord – Gara Obor, Gara de Vest – Gara Obor. Ce este important este că ele trec prin zona Pipera, am lansat în consultare de piață până pe 26 mai studiul de fezabilitatea amplasarea peroanelor pentru aceste linii. Infrastructura există, noi trebuie să amplasăm peroanele.”
Vin tramvaiele, dar nu avem peroane pentru ele. Primarul Nicușor Dan spune că pe linia tramvaiului 41 se vor face lucrări de modernizarea a peroanelor, care trebuie să fie lungi de 40 de metri pentru noile tramvaie care vor circula prin București:
„Ele vor veni întâi pe linia 41 și acolo avem nevoie de peroapne de 40 de metri, asta înseamnă 14 peroane de câte 40 de metri (…). După aceea, pe celelalte lini, asta nu este chiar o urgență, o să fie 7 astfel de peroane de 40 de metri.”