Raliul Aradului, a doua etapă a Campionatului Naţional, a fost o reuşită pentru echipa clujeană Napoca Rally Academy. Pe un Hyundai i20 R5, campionul naţional en-titre, Simone Tempestini, secondat de Sergiu Itu, a câştigat, la fel ca în etapa precedentă de la Piteşti, toate cele 9 probe speciale, terminând Raliul Aradului la o distanţă de aproape 4 minute de ocupanţii locului secund, Dan Gârtofan şi Tudor Mârza (Skoda Fabia R5).
Pe ultima treaptă a podiumului au urcat Vali Porcişteanu şi Dan Dobre (Citroen C3 R5).
„A fost un raliu foarte greu, dar sunt fericit că am terminat pe primul loc, câştigând toate probele speciale. Chiar dacă nu am avut parte de cele mai bune condiţii meteo, fiind foarte multă apă pe traseu, sunt mulţumit de ritmul pe care l-am avut şi de cum m-am simţit în maşină. Cred că a fost un test foarte bun pentru etapa din WRC, Raliul Portugaliei”, a precizat Simone Tempestini, care a mai câştigat Raliul Aradului în 2015 şi 2016.
Pentru Bogdan Marişca şi Sebastian Itu problemele de la Raliul Argeşului s-au repetat şi la Arad. Dacă la Piteşti au fost nevoiţi să abandoneze, acum, din cauza a două pene, cei doi piloţi NRA au pierdut minute preţioase în ambele zile de concurs, clasându-se la final pe locul 6.
Puncte importante pentru clasamentul pe echipe au adus însă, şi de această dată, echipajele Mihnea Mureşan / Marc Banca, locul 1 la clasa RC4 şi locul 2 la 2 FWD, şi fraţii Maior, Norbert şi Francesca, locul 1 la juniori şi la clasa RC5 şi locul 3 la 2 FWD. Nu în ultimul rând, Andrei Mitre şi Mircea Onofrei au încheiat pe locul 2 în Cupa Dacia. „În acest an probele de la Raliul Aradului au necesitat o adaptare rapidă datorită condiţiilor climatice schimbătoare. Mă bucur că am putut contribui, alături de Marc, la o nouă victorie pentru Napoca Rally Academy”, a declarat Mihnea Mureşan.
“A fost un raliu dificil care a solicitat foarte mult maşina, dar din fericire nu am avut probleme majore. Am reuşit să luăm un avans consistent în prima parte a cursei, care ne-a permis să nu mai forţăm pe final”, a completat Norbert Maior.
Concluzia a venit de la team-managerul Napoca Rally Academy, Marco Tempestini: “Am reuşit aproape tot ce ne-am propus. Cu toţii au reuşit să gestioneze bine un raliu ce a devenit foarte greu din cauza ploilor abundente.
Dacă excludem penele lui Bogdan, care probabil ne-au costat la general, totul a decurs conform planului: Simone a fost full atack în pregătirea pentru Raliul Portugaliei, Mihnea a continuat cu succes procesul de învăţare pe noua maşină, Norbert a găsit echilibrul între viteza lui pe probe şi potenţialul <<micuţului>> 106 şi Andrei, care a avut puterea să revină după ieşirea violentă în decor de la Piteşti, a întâmpinat unele probleme tehnice în prima zi de concurs în lupta lui pentru locul 1 la Cupa Dacia. Pot spune că penele lui Bogdan ne-au <> cireaşa de pe tort, dar în final suntem mulţumiţi”.
Un total de 66 de echipaje au luat startul la cea de-a 11-a ediţie a Raliului Aradului, din care 17 au fost nevoite să abandoneze din motive tehnice sau ieşiri în decor. A treia etapă din Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop va fi Raliul Moldovei, în perioada 21-22 iunie.