Potrivit presei muntenegrene, bărbatul care se afla la volanul autocarului conducea cu 80 de kilometri pe oră într-o zonă în care limita de viteză este de 40 de kilometri pe oră.
De altfel, ipoteza a fost enunțată și de unii supraviețuitori, care au povestit că șoferul avea viteză foarte mare și chiar i-au atras atenția că merge prea repede.
Potrivit concluziilor preliminare ale anchetei, accidentul s-a produs la ieşirea autocarului dintr-un tunel rutier. În momentul ieşirii din tunel, asfaltul era umed pentru că plouase, dar lumina soarelui era foarte puternică, existând probabilitatea ca şoferul să fi fost orbit câteva secunde. În aceste condiţii, la care se adaugă viteza care nu era adaptată la acel segment de drum, şoferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a pătruns pe contrasens, pentru că exista o curbă uşoară, a rupt balustrada de securitate a podului şi a căzut în prăpastie.
Anchetatorii din Muntenegru au anunţat că abia săptămâna viitoare va fi cunoscută cauza accidentului. Ei trebuie să acceseze datele de pe cardul de memorie al tahografului – care a fost demontat ieri de pe caroseria autocarului. Investigatorii nu ştiu nici în acest moment cine se afla la volanul autocarului în momentul producerii accidentului.