Unii turiști s-au plâns la Protecția Consumatorului că deși au achitat integral serviciile de cazare și transport la agenția de turism, odată ajunși la destinație au fost nevoiți să plătescă din buzunar cazarea și întoarcerea în țară. Atunci au aflat că de fapt firma intrase în insolvență.
‘
‘
Alții care și-au făcut rezervare online și au plătit pentru toate serviciile s-au trezit cu mesaje prin care erau anunțați cu doar câteva zile înaintea plecării că rezervarea s-a anulat și că își vor primi banii înapoi, lucru care nu s-a mai întâmplat.
‘
‘
O altă persoană a sesizat ANPC după ce o agenție de turism a refuzat să îi vândă un pachet turistic pe motiv că acela este numai pentru români. Au existat și agenții de turism care nu le-au dat dreptul unor turiști să cedeze pachetul turistic altor persoane, deși găsiseră oameni care să meargă în locul lor în vacanță.
‘
‘
În Iași, unii turiști s-au plâns că au plătit pentru un circuit prin Franța și Italia, dar aceștia nu au mai vizitat toate destinațiile incluse în circuit, iar vacanța li s-a terminat cu 5 zile mai devreme decât trebuia. Agenția a fost amendată și obligată să le restituie oamenilor contravaloarea serviciilor neprestate.
‘
‘
Alți turiști au constatat că servicile găsite la locurile de cazare sunt sub nivelul celor promise. Au fost însă și reclame înșelătoare de tipul ‘Pentru tine gratuit!’ În realitate, oamenii urmau să achite o serie de taxe de la cele pentru aeroport, taxă de rezervare, asigurare medicală și taxă pentru bagaje.