Planuri ambițioase din partea ministrului Transporturilor.
Iulian Matache vrea să extindă linia de cale ferată a Bucureștiului până în Aeroportul Otopeni și să realizeze și legături cu Gara de Nord.
Pus pe hârtie deocamdată, proiectul prevede construirea unui terminal de cale ferată… sub aeroport.
Ministrul precizează că, în același timp, se va încerca și implementarea Magistralei 6 de metrou care să facă legătura cu aeroportul Henri Coandă.
În prezent, CFR are o linie care ajunge foarte aproape de Aeroportul Otopeni: aceasta se oprește la mai puțin de un kilometru de terminal, într-o haltă improvizată în câmp.
În trecut, compania de căi ferate opera curse regulate din Gara de Nord și până în această haltă – de unde pasagerii erau preluați de microbuze și duși la aeroport. Cursele au fost însă ulterior anulate.
Acum, oficialii vor să lege Gara de Nord din București de aeroportul Henri Coandă.
Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declară pentru HotNews că se gândește la un astfel de proiect.
”Legatura aeroportului cu Bucurestiul se face astazi pe rutier, prin mijloacele de transport in comun sau fiecare ajunge cu masina. Sunt cele doua solutii care ar lega aeroportul. Una e prin acea linie de metrou la care anul asta finalizam documentatiile tehnice si apoi vedem de unde gasim resursa financiara pentru ca o parte o avem, dar trebuie sa mai gasim.
In ceea ce priveste legatura feroviara, asa cum a functionat ea pana nu demult, nu cred ca era o solutie exceptionala: transbordarea de pe marginea rambleului caii ferate intr-un microbuz la gara.
Solutia pentru care exista o documentatie, in faza incipienta este adevarat, este extinderea liniei de cale ferata pana in aeroport si construirea unui terminal de cale ferata care, din punctul meu de vedere, ar trebui sa deserveasca si viitoarea linie de metrou”.
Întrebat însă despre un termen până la care ar putea fi finalizat proiectul, ministrul a invocat….contestarea licitațiilor.
”Nu ma puneti sa va dau termene. Toate aceste termene ar trebui sa ni le dea companiile. Incepe sa-mi fie greu sa va dau termene pentru ca vedeti si dvs ca toate licitatiile din Romania se contesta si asta inseamna ca imi poate arunca termenele pe care le dau de pe un an pe altul.”
Despre extinderea liniei de cale ferată până la aeroportul Otopeni a discutat în urma cu cativa ani si fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu.
El declara atunci că investiția se ridică la cateva sute de milioane de euro – așadar, mai puțin decât implementarea magistralei de metrou M6 care ar costa peste 1 miliard de euro.