Control inopinat al ANRE la furnizorul de energie Tinmar Energy, după ce publicaţia Economedia.ro a relatat, vineri, că Tinmar vrea să renunţe la o parte dintre clienţi deoarece nu are banii necesari pentru a susține achizițiile necesare de energie. Oficialii Tinmar au sustinut că doresc negocierea contractelor, nu denunţarea lor unilaterală.
Inspectorii Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie verifică dacă firma poate acoperi consumul clienţilor săi şi dacă respectă interdicţia de a denunţa unilateral contractele de furnizare de energie electrică încheiate cu clienţii finali.
Dacă se vor constata încălcări ale obligaţiilor legale, Tinmar Energy va fi sancţionată contravenţional şi i se vor dispune măsuri şi termene de conformare, spun reprezentanţii ANRE.
Tinmar Energy are în prezent peste 1.400 clienţi noncasnici şi 3.100 clienţi casnici
Dintre aceștia din urma, doar 1.121 se încadrează în prevederile ordonanţei privind compensarea şi plafonarea preţurilor.
Economedia a anunțat că Tinmar Energy, controlata de omul de afaceri Augustin Oancea, și-a anunțat clienții care primesc energie electrică la un preț plafonat că nu le vă mai furniza energie, începând din 16 septembrie.
Compania susține, însă, că este vorba doar despre unii consumatori industriali, nu și despre cei casnici.
Mesajul Tinmar Energy pentru clienții săi
Ar fi primul furnizor care renunță la clienți, după ce Guvernul a modificat schema de sprijin pentru facturi și a anunțat că vă deconta furnizorilor un preț de maxim 1.300 lei/MWh, în condițiile în care prețul real al energiei ar depăși 3.000 lei/MWh.
Tinmar le cere clienților să solicite preluarea de către un furnizor de ultimă instanță.
Sursa foto: Shutterstock