Confidenţialitate

”Moon Hotel Kabul” ajunge și în cinematografele din România

„Moon Hotel Kabul”, o coproducție România-Franța care i-a adus Ancăi Damian premiul pentru cel mai bun regizor la ediţia din 2018 a Festivalului Internaţional de Film de la Varşovia, ajunge în cinematografele românești.

Premiera din România are loc la Cinema Pro, vineri, 23 noiembrie, ora 19:30 în prezența echipei și a invitaților. Filmul intră în cinematografele din România începând cu 30 noiembrie, în București și în alte orașe.

Anca Damian
și invitații ei din distribuția filmului vor participa la câteva vizionări speciale unde vor intra în dialog cu publicul.

Pe 28 noiembrie 2018 filmul are premiera americană la Brooklyn Academy of Music (BAM film) în cadrul ediției cu numărul 13 a festivalului Making Waves: New Romanian Cinema de la New York, în cadrul secțiunii intitulate Women Directors / Femei regizor.

„Am început să gândesc filmul când făceam documentarea pentru Crulic și pentru Muntele magic. Începuse să mă obsedeze relația pe care o au cu adevărul jurnaliști de investigație de mare calibru: adevărul nu contează, noi putem să-l fabricăm, noi suntem Dumnezeul adevărului (…) Am gândit un subiect care să implice un jurnalist de investigație și o relație întâmplătoare care să-l răscolească și să-l întoarcă pe dos. Nu voi face niciodată un film care să nu vrea să facă lumea mai bună și să transmită acest mesaj: lumea asta trebuie să fie un loc care să poată fi locuit cu plăcere.”, spune Anca Damian

Filmul „Moon Hotel Kabul” ridică întrebări despre adevăr, dragoste și prețul pe care decidem să-l plătim pentru ele. Ivan Semciuc este jurnalist de investigație. Cinic, el combină abil adevărul și ficțiunea în reportajele sale. Apoi vine o zi când i se întâmplă ceva care-i afectează viața: la sfârșitul unei misiuni în Kabul, are o partidă de sex fără obligații cu Ioana, traducătoarea. Evenimentul este aparent lipsit de sens, dar a doua zi, înapoi la București, Ivan află că Ioana a murit, găsită cu venele tăiate. Rutina de nezdruncinat a veții sale personale intră într-o revoluție profundă, pe măsură ce Ioana îl bântuie moartă, mai prezentă și mai mult decât a făcut-o în timpul vieții.