Confidenţialitate

Mod inedit de a promova lectura: Cărțile citite sunt (și pe) cartea de vizită

O nouă idee de promovare a lecturii vine din partea campaniei “Cărțile pe Față”, în care au fost propuse, printre altele, călătorii gratis cu autobuzul pentru cititori, intrare gratuită la grădina botanică pentru cei care vin cu o carte și alte forme neconvenționale de încurajare a cititului în spațiile publice.

”După ce timp de cinci ani am încurajat oamenii să își dea Cărțile pe Față, acum îi provocăm să își dea cărțile pe spate, pe spatele cărților de vizită. Cred că poți începe mai ușor o conversație cu o persoană pe care tocmai ai cunoscut-o dacă pornești dialogul de la cărțile care te-au influențat”, spune Victor Miron, inițiatorul campaniei Cărțile pe față.

Noua acțiune de promovare a lecturii încurajează oamenii de afaceri să își treacă recomandări de cărți pe spatele cărților de vizită. Sugestia lor este să fie trei titluri, unul de poezie, unul de ficțiune și unul non-ficțiune.

În sprijinul acestei inițiative s-a alăturat și Daisler Print House, care vor tipări gratuit verso-ul cărților de vizită ce se alătură acestei acțiuni, potrivit unui comunicat transmis Europa FM.

”Ne alăturăm proiectului inițiat de Victor Miron pentru că noi credem că e foarte fain. Știm că Victor Miron și-a dedicat deja mare parte din viață încercării de a face din nou cititul cool. Dacă e ceva ce am învățat din toată experiența noastră de până acum și din toate inițiativele pe care Daisler Print House le-a susținut, e faptul că oamenii care își setează singuri astfel de țeluri sunt aceia care ajung să schimbe lumea din jurul lor. Și ei trebuie întotdeauna susținuți. Iar noi vom fi mereu lângă ei.” spune Andi Daiszler, marketing manager Daisler Print House.

Pentru finanțarea întregii campanii Cărțile pe față, inițiatorii au început și o formă de antreprenoriat social prin intermediul platformei online cartipentruoamenidragi.ro, unde Victor Miron a scos la vânzare o serie de cărți scrise de el. Deosebit la aceste cărți este faptul că ele se pot tipări cu poza cititorilor pe copertă.

Toate vânzările provenite din cărți merg spre campania Cărțile pe Față. Un exemplu în acest sens ar fi ”Clasa Cititoare”, unde vizitatorii siteului aleg o clasă de elevi pasionați de lectură și le oferă rolul de ambasadori ai cititului în cadrul școlii lor. Fiecare elev recomandă câte o carte, a cărui titlu și autor sunt tipărite pe un tricou. Toată clasa cititoare poartă aceste tricouri în aceeași zi din săptămână, iar cărțile recomandate sunt puse într-o căsuță de cărți în curtea școlii, unde toți elevii au acces la cărțile clasei cititoare.

Cărțile pe Față pune la cale și un volum de poezii de dragoste colectiv, unde oricine va avea șansa de a-și vedea poezia tipărită în cartea ”Tu Ești Eu”.