Oaia din Miorița, posibil brand al României? Ministrul Turismului confirmă că a lansat această idee într-o ședință a Consiliului Consultativ, dar adaugă că a fost doar o discuție principială și că nu ar fi avut nicio clipă intenția de a schimba brandul actual al țării. De fapt, ar vrea ca prin această legendă să-i atragă pe turiștii autohtoni, nu pe cei străini.
Stupoare în rândul oamenilor de afaceri din turism care au participat săptămâna trecută la o ședință cu ministrul de resort. Mircea Titus Dobre le-a spus că şi-a propus să schimbe brandul turistic al României, adică celebra frunză a Elenei Udrea, cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a ţării în jurul legendei Mioriţa. “Franța are cocoșul galic, avem Olanda cu vaca și Spania care are taurul. Eu nu pot sa vorbesc despre un simbol cum este Miorița?“, a fost argumentul adus de ministru, moment în care turoperatorii prezenți și-au dat seama că oficialul nu glumește, scrie Profit.ro.
După ce subiectul a apărut în presă, iar rețelele de socializare s-au umplut de ironii la adresa ministrului, Mircea Dobre a confirmat acea discuția, dar a precizat că nu intenționează să schimbe brandul turistic. Nici nu ar avea cum, pentru că celebra frunză este realizată cu fonduri comunitare și ar trebui să dea înapoi Comisiei Europene 850 de mii de euro. Însă, recunoaște că și-a propus să-i atragă pe turiștii români cu un simbol cunoscut de toată lumea – Miorița.
„Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”, a declarat, la Parlamentul, ministrul Turismului.
Turoperatorii cred că asocierea turismului cu Mioriţa este neinspirată, în condițiile în care vorbim despre o legendă tristă, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid şi supus.