Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pune sub semnul întrebării oportunitatea construirii liniei de metrou până la Aeroportul Otopeni -investiţia de 700 de milioane de euro nu s-ar justifica în condițiile în care linia de metrou ar traversa o zonă cu păduri și cu cea mai mică densitate a populației din Bucureşti. Ministrul Cătălin Drulă spune că mult mai utilă ar fi construirea altor linii, care să transporte mai mulți călători și care să –și acopere costurile de operare, nu așa cum se întîmplă cu linia din Drumul Taberei.
”Se pune problema dacă această investiție de 700 de milioane de euro este utilă în această formă, mai ales că Bucureștiul are mare nevoie de alte linii de metrou, este vorba de linia M5, care traversează de la Est la Vest Bucureștiul, continuarea de la Gara de Nord spre Sud a liniei M4, chiar și de M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova, toate acestea sunt linii necesare care unesc cartiere cu densitate mare d eoameni. Densitatea zonei la aeroportul Otopeni este cea mai mică, o linie de metrou nu costă doar construcția ei, costă operarea foarte mult, linia deschisă în Drumul Taberei ne costă 175 de milioane pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 este subvenție. Cred că trebuie să investim cu cap”.
În PNRR sunt prevăzuți bani pentru extinderea rețelei de metrou din București dar și pentru construirea metroului din Cluj, a explicat Cătălin Drulă.
”În PNRR, discuțiile actuale, dosarul se depune la sfârșitul acestei luni și va avea o eventuală aprobare în iunie, sunt prevăzute 300 de milioane de euro pentru Cluj și 300 de milioane pentru București. 600 în total pentru liniile de metrou”.
FOTO: Bogdan Nicolae