Confidenţialitate

Ministrul Transporturilor îl va demite pe șeful CFR SA Marius Chiper

Șeful CFR SA, Marius Chiper, va fi demis.

Declarația a fost făcută de către ministrul Transporturilor, Felix Stroe, care a ajuns la Deva cu trenul.

Felix Stroe s-a declarat nemulțumit în condițiile în care – spune șeful de la transporturi – nu a fost nici viscol și nici terasamentul căii ferate nu s-a prabușit.

Întârzierea de 55 de minute a trenului Constanța – Arad cu care a venit Felix Stroe l-a determinat pe acesta să-l demită pe Chiper.

Noul ministru a declarat că a analizat activitatea companiei și a ajuns la concluzia că multe dintre întârzierile pe care le au trenurile nu se justifică.

Problemele întârzierii trenurilor nu sunt datorită faptului că materialul rulant este învechit. Sunt datorită infrastructurii care provoacă aceste întârzieri. Nu pot să înțeleg cum, de exemplu, pe Calea Ferată București- Constanța – în care s-au investit sute de milioane de euro pentru a fi modernizată și care este cea mai modernă cale ferată din România … nu pot să înțeleg de ce într-o zi cu 20 de grade, trenul trebuie să întârzie 20 de minute – a declarat ministrul transporturilor

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Într-un comunicat emis astăzi , Ministerul Transporturilor îl citează pe ministru care spune că cităm, “CFR era considerată, pe vremuri, a doua armată a țării și aș vrea sa îi readuc faima de odinioară”, am încheiat citatul.

Invitat recent la Interviurile Europa FM, liderul sindical al mecanicilor de locomotivă, Iulian Măntescu, a atras atenția că Guvernul a tăiat din bugetul pentru investiții pe carea ferată peste un miliard de lei.

Pe parte de infrastructură avem deja proiecte care sunt în derulare. Plăile se fac cu 60 de zile în urmă. Deja s-au tăiat pe partea de investiții peste un miliard 200 de milioane. În partea de mentenanță s-au tăiat vreo 500 de milioane.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Actul va fi semnat miercuri, când Felix Stroe va reveni în București.

Vă reamintim, ministrul Transporturilor a decis ieri schimbarea din funcție a directorului Regionalei Căi Ferate București și a șefului Gării de Nord, după un control pe care l-a făcut în Gara de Nord.

Ministrul s-a declarat nemulțumit de felul în care este administrată Gara de Nord.

Cum arată, însă, Gara de Nord? Ca un bazar! Este plină de chioșcuri și tarabe, una lângă alta, la care se vinde orice.

La lucruri bune … ar fi de notat apariția seifurilor pentru depozitarea bagajelor și wi-fi gratuit pentru călători.

Un reportaj de Liliana Nicolae.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

După 1990, numărul de călători și de trenuri care pleacă din Gara de Nord a scăzut de la an la an.

O statistică recentă arată că numărul trenurilor din cea mai mare gară a fost depășit de cel al avioanelor care decolează de pe Aeroportul Henry Coandă.

Ultima restaurare a Gării de Nord s-a făcut între 1997 si 1999.

De-a lungul anilor, autoritățile au venit cu mai multe proiecte de modernizare, inclusiv pentru trenuri de mare viteză si trafic feroviar subteran, dar toate au rămas doar pe hârtie.