Ministrul Muncii a anunţat, miercuri seară, că a semnat ordinul care permite ca, de la jumătatea lunii viitoare, comunicarea cu toate instituţiile din subordine să se facă online.
Potrivit Violetei Alexandru, ”drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii”.
”Dacă am putut comunica electronic în pandemie (şi a fost şi uşor şi eficient) dacă, de exemplu, pentru reînnoire acte români din străinătate comunicarea lor cu reprezentanţii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, dacă, în România, facem plăţi (deci avem încredere să transferăm bani) prin sistem online, vă spun că se poate digitaliza şi administraţia publică. Dar la modul real, nu de faţadă. Eu încep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majoră ceea ce solicit. Mă aştept să întâmpin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor să meargă pe acest drum, înseamnă că înţeleg că toată lumea s-a schimbat şi că administraţia din România a rămas (mult) în urmă. Prefer să nu fiu simpatică unui sistem nereformat decât să nu le dau o şansă celor care văd că #sepoate să ne modernizăm. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este şi un beneficiar al unui serviciu al Ministerului”, a scris, Violeta Alexandru pe Facebook.
Persoanele care beneficiază de drepturi şi servicii din partea Caselor de Pensii/Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă/Autorităţii pentru Plăţi şi Inspecţii Sociale, vor avea posibilitatea să comunice electronic cu aceste instituţii.
”Acesta va fi principalul mijloc de comunicare până la momentul eliberării documentului solicitat. Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (până nu ajung aici, nu mă las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. Pensionarul în picioare, funcţionarul comod pe scaun. La Bucureşti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o să fac o nouă verificare pe teren”, a mai notat ministrul.
”Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat! Pentru cetăţenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghişeu, bineînţeles că vor putea face acest lucru în continuare. Mă interesează să oferim cât mai multe oportunităţi de comunicare cetăţenilor, fără a le restrânge pe cele existente”, a conchis Violeta Alexandru.