Reacții după ce Ministrul Educației a anunțat evaluări standardizate pentru Matematică și Limba română la sfârșitul anului școlar și la începutul anului școlar următor.
Sorin Cîmpeanu a precizat că a discutat cu o echipă de experți care ar urma să introducă aceste evaluări suplimentare, pentru a vedea nivelul de pregătire.
Ministrul Educației, la Digi 24:
„Dincolo de aceste evaluări la clasele II, IV, VI, VIII și XII, aș vrea să facem un parteneriat cu niște profesioniști care știu să facă aceste evaluări, la Limba română și la Matematică, adică știu să evalueze competențele logic matematice și competențele lingvistice. Suntem în discuții și sper să reușim să facem parteneriat cu acești profesioniști în așa fel încât să avem o evaluare de final de an școlar și o evaluare de început de an școlar. În acest fel putem să vedem și cât a pierdut elevul, vacanța de vară este cea mai mulgă, acolo sunt cele mai multe pierderi, mai ales pentru elevii de nivel slab. Pot fi făcute doar la Matematică și Limba română pentru moment.”
Federația Asociațiilor de Părinți reacționează: dacă Ministerul Educației chiar dorește să introducă evaluări standardizate, vom vedea adevăratul nivel al învățământului românesc. „Un dezastru”, spune președintele Federației, Iulian Cristache:
„Este nevoie de o evaluare standardizată la nivel național , să poți să măsori sistemul și încep să cred că nu se dorește evaluarea standardizată la nivel național pentru că ar fi un dezastru. Ar trebui ca, în situația în care vom măsura corect, să ne dăm cu toții demisia, și cei de la CNP și profesorii din sistem și inspectoratele școlare. Sistemul, în momentul ăsta, este la pământ.”
În premieră, anul acesta Ministerul Educației va introduce testele standard, pe computer, într-un singur județ la Evaluarea Națională și într-un altul pentru Bacalaureat. Este un proiect pilot.
Ar urma ca evaluarea standard să se extindă la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Iulian Cristache:
„Dacă nu ai o evaluare standardizată, fiecare clasă, fiecare profesor predă după propriul nivel de evaluare, adică la o școală și la un liceu se predă după adunări și împărțiri, după cum îmi place mie să spun, la o altă școală se evaluează la un nivel înalt. Problema majoră este în mediul rural, trebuie să avem o evaluare standardizată astfel încât 5-ul de la Baia Mare, de exemplu, este egal cu 5-ul de la București, din orice școală, de la orice elev, de la orice profesor.”
Autor: Iorgu Ianoși