Confidenţialitate

Ministrul Andronescu, despre plagiat: Dezavuez această practică nefericită

Referindu-se la problema plagiatului, ministrul Educaţiei a declarat, joi seară, că dezavuează “această practică nefericită”, considerând că trebuie întărită exigenţa universităţilor pentru a nu mai avea astfel de cazuri.

Ecaterina Andronescu spunea, recent, că plagiatul este ”o problemă minoră” a învăţământului românesc, atrăgându-şi numeroase critici.

”Pentru că eu am avut anterior o exprimare poate nu suficient de clară, vreau să spun răspicat: dezavuez această practică. Nu am suficiente pârghii, dar prin legislaţia pe care o vom promova trebuie să întărim exigenţa universităţilor pentru că acolo sunt toate pârghiile şi sper să nu mai avem asemenea cazuri deloc în sistemul de învăţământ pentru că, fără îndoială, este o practică nefericită”, a precizat ministrul la Antena 3.

Într-un interviu pentru Hotnews, Ecaterina Andronescu opina că plagiatul este o “problemă minoră a învăţământului din România”.

”În legătură cu componenta aceasta, care este minoră, dar care face atât de mult rău, cea legată de plagiat, după opinia mea trebuie să crească exigenţa în universitate. Doctorandul acolo se pregăteşte. Acolo îşi dă examenele, acolo îşi face referatele, are o comisie de îndrumare, are apoi comisia care analizează teza, teza trece rin comisie, este publică, cei care vin la teză pot să pună întrebări. Deci cred că trebuie să crească reponsabilitatea universităţii în aşa fel încât asemenea situaţii să nu se mai întâlnească şi să fie legate de tezele de doctorat”, spunea atunci şefa Educaţiei, care invoca faptul că, din 10.000 de doctoranzi, sunt câteva lucrări în care a fost reclamat plagiatul.

Când jurnalista Hotnews i-a atras atenţia că doar acelea teze au fost verificate, ministrul a replicat: ”Nici nu putem să ne bănuim că toţi suntem hoţi în ţara aceasta. Nu se poate aşa ceva. Am avut profesori, profesorul l-a urmărit, comisia se îndrumare, ce au făcut toţi aceştia? Nu-i normal să avem o poliţie la minister care să sesizeze prea târziu după ce fapta a fost comisă. Lucrurile trebuie să se deruleze corect în timpul constituirii şcolii doctorale”.