Dezbaterile privind o posibilă schimbare a brandului de țară au ajuns și la urechea ministrului Agriculturii.
Într-o declarație pentru Antena 3, Petre Daea spune că oaia ar merita să fie noul brand de țară al României și să înlocuiască, în acest fel, celebra frunză.
Ministrul spune că oaia este o statuie vie. ”Uitați-vă cât de frumos este acest animal pe pășunile verzi românești. O frunză poți să găsești oriunde, dar oi ca în România, nu. Și, lângă oaie găsești o frunză, dar lângă frunză nu poți să găsești o oaie”, a explicat Petre Daea.
Astăzi, ministrul Turismului a confirmat că a lansat ideea schimbării brandului de țară într-o ședință a Consiliului Consultativ, dar a fost doar o discuție principială și că nu ar fi avut nicio clipă intenția de a schimba brandul actual al țării.
De fapt, ar vrea ca prin această legendă să-i atragă pe turiștii autohtoni, nu pe cei străini.
În același timp, Mircea Dobre consideră că nu e o rușine să ”ne folosim de simbolurile și legendele românești”.
Mircea Titus Dobre le-a spus că şi-a propus să schimbe brandul turistic al României, adică celebra frunză a Elenei Udrea, cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a ţării în jurul legendei Mioriţa.
“Franța are cocoșul galic, avem Olanda cu vaca și Spania care are taurul.
Eu nu pot sa vorbesc despre un simbol cum este Miorița?”, a fost argumentul ministrului, moment în care turoperatorii prezenți și-au dat seama că acesta nu glumește, potrivit Profit.ro.
https://www.facebook.com/vacariu.gina/videos/1468802416524581/?autoplay_reason=gatekeeper&video_container_type=1&video_creator_product_type=0&app_id=6628568379&live_video_guests=0