Mai mulți antreprenori au întâmpinat probleme atunci când au folosit e-Factura, noul sistem pus la punct de Ministerul Finanțelor pentru înregistrarea online, la ANAF, a fiecărei facturi. Dacă nu au întâmpinat blocaje, alții s-au plâns că factura lor apare de mai multe ori înregistrată în sistem. Ministrul Finanțelor spune că greșelile apar din vina utilizatorilor, dar promite că va discuta problemele semnalate cu specialiștii din IT.
Florin Duma este antreprenor și deține o firmă de construcții. Este unul dintre norocoși: nu a întâmpinat probleme la înregistrarea electronică a facturilor.
„Noi am folosit aplicația Ministerului, pe site-ul ANAF. Am emis e-Factură fără să am probleme. Dar am auzit de la colegii mei cu care am stat de vorbă că există ceva blocaje pe site-ul ANAF: s-a blocat sistemul, pur și simplu nu l-au putut accesa”, a spus Florin Duma, antreprenor.
Dacă unii reprezentanți ai firmelor nu au reușit pur și simplu să acceseze sistemul, alții s-au plâns că facturile lor apar de mai multe ori în sistem și că sunt nevoiți să facă stornare, după cum le-a comunicat ANAF.
Florin Duma: Sistemul probabil încă nu este bine pus la punct și se blochează
Pe forumuri și grupuri de Facebook, mulți au povestit că au petrecut o zi întreaga pentru întregistrarea a două trei facturi. Alții au avut probleme nu doar la emitere, ci și la descărcarea facturilor.
Florin Duma crede că erorile apar din cauza propriilor aplicații de contabilitate pe care le folosesc anumite firme: „Trebuie văzut dacă aceste programe sunt corelate cu sistemul ANAF. Cei care au întâmpinat probleme au folosit aplicațiile proprii, care mai departe ele se duc în sistemul ANAF, dar probabil au întâmpinat acele blocaje din cauza faptului că sistemul – foarte solicitat – probabil încă nu este bine pus la punct și se blochează”.
Marcel Boloș: Erorile apar din vina utilizatorilor
Obligatorie de la 1 ianuarie, e-Factura ar urma să ducă la scăderea evaziunii fiscale. Într-o intervenție la Digi 24, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș a spus că erorilor apar din vina utilizatorilor și a aplicațiilor pe care le folosesc aceștia.
Iar una dintre greșeli ar fi că apasă „Trimite” de mai multe ori, fără să aștepte ca factura electronic să fie trimisă și din acest motiv factura apare în sistem emisă de mai multe ori.
Ministrul spune că a discutat cu specialiștii în IT pentru a modifica sistemul e-Factura, astfel încât să nu mai existe aceeași factură încărcată de mai multe ori.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea